fredag 14 december 2012

Abort? Barns rättigheter

Hej,
Jag heter Anders och fannn denna diskussion. Skulle vilja kommentera --- bara utav omtanke.

Det finns många föräldrar som vill adoptera och om man inte vill ta hand om barnet så kan låta andra ansvarsfulla personer ta hand om barnet (jag är villig; jag är emot all död och lidande för alla individer - djur som människor (därför är jag vegan sen i höstas).
Alla djur oavsett ålder och oavsett hur utvecklade dem är har en rättighet att leva.
Våldtäkt är verkligen fruktansvärt !!!! --- men barnet i ens mage ska inte få lida p.g.a ett fruktansvärt övergrepp om en elak person.
Jag förstår det fruktansvärda traumat, men låt ingen annan individ få lida/bli dödad -- bara för att någon begick en fruktansvärd gärning mot dig.
Barnet är en egen individ från dag 1 -- bara för att hon/han är i din mage, så är det absolut inte en del av dn kropp -- lika lite som hon är en del av din kropp när hon har kommit ut ur din mage. En egen individ - med en själ, likaledes som du och jag har en själ. Det är en individ med sina egna rättigheter, inklusive rättigheten att inte bli dödad.

Barnet i ens mage är en oerhört värdefull individ, liksom alla djur - grisar, hundar, människor - alla förtjänar att leva sin fulla liv; och inte bli aborterade/dödade när dem är 2 veckor, 2 år eller 5 år.
Man ska se barnet som en oerhört värdefull individ, inte som en "produkt"/"objekt av ett fasansfullt övergrepp.
Jag rekommenderar verkligen denna film: http://www.peaceablekingdom.com/ och denna sida http://www.abolitionistapproach.com/
om djur och djurens rättigheter.

Jag önskar er alla allt gott,
Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar