lördag 20 april 2013

Hemlösa hundar och andra katter vill leva och har en rätt att leva

De hemlösa hundarna vill leva. Jag tänker så här: De flesta individer månar mycker mer om sina liv än om tillfälligt lidande, eller fysiska begränsningar under hela livet. De allra flesta djur som är skadade fortsätter att hålla sig i liv. De vill inte dö. Om de ville dö så lämnar de sin flock för att självdö.

Jag hävdar att vi inte har rätt att bestämma över någons liv, att vi inte har rätten att avgöra att en individ (oavsett art) hellre vill dö än att leva med lidande. Jag skulle definitivt fortsatt vilja leva trots enormt lidande, eftersom jag tror att jag (och alla andra är här) är här för att sprida ett budskap av kärlek, barmhärtighet och icke-våld till alla individer -människor och andra djur, och göra detta till en mer kärleksfull och fredfull värld. Livet är så oerhört viktigt trots att man lider. Livet i sig själv, och att uppfylla det syfte vi har, är mycket mer viktigt än tillfälligt lidande orsakat t.ex. av en skada.

Om vi tar detta på allvar, ' Alla djur vi har hand om SKA HA DET BRA!', så måste vi som en konsekvens av detta bli veganer. Djur blir övergivna eftersom de ses som "resurser", och denna syn på djur förevigar genom varje icke-veganskt val (t.ex. genom att dricka mjölk, äta ägg, bära dun eller läder, osv). Det är ett enkelt val, ett val av kärlek och empati, en tydlig deklaration att man är emot allt djurförtryck och inte själv deltar i detta genom sina val av kläder, mat, hygienprodukter, rengöringsprodukter eller andra val. [Rekommenderar www.vegankit.com ]

Djurens syfte är inte att bli vår mat och att bli utnyttjade av oss.
Vill även ge en rekommendation: World Peace Diet av Will Tuttle är en jättefin bok som jag rekommenderar till alla (den finns på Spotify).; och www.worldpeacediet.org

Hundar är väldigt smarta. Se t.ex. denna artikel: http://imgur.com/U577is0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar